De prijzen in onze online winkel zijn inclusief BTW, maar exclusief de verzendkosten. Onze huidige verzendkosten zijn:
Verzendkosten in Nederland en België voor een bestelwaarde van € 79 ; of meer - € 0,00 - gratis levering
Verzendkosten in Nederland en België voor een bestelwaarde van minder dan € 79 - € 3,99
Alle bestellingen geplaatst in de Horze webwinkel worden binnen 2-4 werkdagen na het aanmaken van de bestelling verstuurd. Horze behoudt zich het recht voor vertragingen tijdens hoogseizoen en actieperiodes. Voor bestellingen met borduurservice duurt het verwerken van de besteling 1-3 extra dagen. Let op dat leveringen niet kunnen worden geleverd op postbus adressen.
* Veel van de producten worden bij een partner besteld, wat de levertijd eventueel kan verlengen. Let op de verzendtijd zoals vermeld op elke productpagina en tijdens het afrekenen. Dit geeft de uiteindelijke verwachte leverdatum weer.
Gratis verzending geldt niet voor producten waar extra verzendkosten zijn toegewezen, zoals sulky's en grotere producten, zoals transportartikelen voor huisdieren. Als een product extra verzendkosten heeft, wordt dit vermeld op de productpagina.
Als er sprake is van een duidelijke prijsfout (wat betekent dat de consument binnen de grenzen van consumentenrechten de fout begrijpt), behoudt de verkoper zich het recht om een bestelling te annuleren en geen artikelen met verkeerde prijzen te verkopen.
De verwachte levertijd en de verzendmethode voor de bestelling worden getoond tijdens het afrekenen. Klanten moeten er van op de hoogte zijn dat er artikelen zijn met een langere levertijd. Het bestellen van één of meer van zulke artikelen verlengt de levertijd voor de gehele bestelling. De levertijd wordt duidelijk getoond op elke productpagina, en ook tijdens het afrekenen. De gemiddelde levertijd is 2 werkdagen.
Bestellingen met borduring hebben 1-3 dagen langere levertijd.
De volgende betaalmethoden zijn beschikbaar in onze webshop:
De klant heeft het wettelijke recht om de bestelling binnen 14 dagen te annuleren zonder opgaaf van reden. Het recht om een bestelling te annuleren eindigt 14 dagen nadat de klant de goederen heeft ontvangen. Het recht om te annuleren geldt niet voor goederen die zijn gepersonaliseerd, of speciaal zijn vervaardigd voor een individuele klant (bijvoorbeeld geborduurde producten).
Als de klant de bestelling wenst te annuleren, moeten ze onmiddelijk contact opnemen met de klantenservice, maar niet later dan 14 dagen na het ontvangen van de goederen.
Restitutie voor de producten wordt betaald aan de klant als de geretourneerde bestelling fysiek is ontvangen in ons magazijn. De restitutie zal worden gemaakt, waarbij we dezelfde betaalmethode zullen proberen als die is gebruikt voor het betalen. In sommige gevallen moet de klant Horze informeren over hun bankrekening gegevens (IBAN/SWIFT) om het bedrag terug te krijgen. Eventuele verzendkosten zullen alleen worden gerestitueerd als de klant de bestelling in zijn geheel heeft geretourneerd.
Als de bestelling is gefinancierd door een factuur van een derde partij, is Horze niet verantwoordelijk voor enige resterende kosten die onstaan tijdens het verwerken van het annuleren van de bestelling.
Als de klant twee of meer bestellingen niet aanneemt, zal Horze het klantenaccount sluiten. In zulke gevallen behoudt Horze zich het recht om het klantenaccount gesloten te houden totdat heropeningskosten (20 euro) zijn betaald.
Horze behoudt zich het recht voor om retourkosten van 1,99 € per bestelling in rekening te brengen. De retourkosten worden automatisch in mindering gebracht op het restitutiebedrag van je retourzending.
Als u nog vragen heeft over het retourproces, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag verder.
De klant mag een bestelling retourneren vanaf het moment dat je de bestelling plaatst tot 30 dagen nadat je de bestelde artikelen hebt ontvangen. Als de 30 dagen verstreken zijn, kunnen we helaas niets restitueren.
Om in aanmerking te komen voor een retour, moet het artikel ongebruikt en in dezelfde staat zijn als je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zijn.
Het ruilen van gratis artikelen en bonusproducten is niet toegestaan. Als je zo'n product toch wilt retourneren, zul je hier geen financiÎle of materiÎle compensatie voor ontvangen.
Let op dat sommige producten niet kunnen worden geretourneerd om will van de hygiëne en/of veiligheid. Geretourneerd ondergoed kan niet worden aangenomen, tenzij de producten ongeopend in de oorspronkelijke verpakking zitten.
Horze behoudt zich het recht om restitutie toe te kennen of te weigeren waar het product niet in een verkoopbare staat is. Horze behoudt zich het recht om 5 euro in te houden bij kapotte of vieze productverpakking.
Een ruil is niet mogelijk. Als je een maat van je product wilt ruilen, de snelste manier is om het oorspronkelijke product te retourneren en het opnieuw te bestellen in een andere maat. Als je oorspronkelijke bestelling een actieprijs bevatte, wil onze klantenservice je hier graag mee helpen.
De restitutie voor de producten zal worden betaald aan de klant als de geretourneerde bestelling fysiek is ontvangen in ons magazijn. De restitutie zal worden gemaakt, waarbij we dezelfde betaalmethode zullen proberen als die is gebruikt voor het betalen. In sommige gevallen moet de klant Horze informeren over hun bankrekening gegevens (IBAN/SWIFT) om het bedrag terug te krijgen. Eventuele verzendkosten zullen alleen worden gerestitueerd als de klant de bestelling in zijn geheel heeft geretourneerd.
Als het geretourneerde pakket verdwijnt of zoekraakt op weg naar het magazijn van Horze, zal Horze alleen de waarde van de producten restitueren als de klant een tracking code heeft voor het retourpakket. Horze behoudt zich het recht om met het postkantoor op zoek te gaan naar het missende pakket. In sommige gevallen kan dit tot 1 maand duren.
3 for 2
Als een product wordt geretourneerd dat deel uitmaakt van de 3 voor 2 actie, is de promotiekorting niet meer van toepassing. De prijs van het gratis product wordt van het terugbetaalde bedrag afgetrokken.
Als het product beschadigd, kapot of incompleet is geleverd, heeft de klant 2 jaar het recht om een claim in te dienen. Horze behoudt zich het recht om claims af te wijzen die zijn veroorzaakt door onjuist gebruik van het product of het niet volgen van de normale gebruiksrichtlijnen. Wij doen alles wat redelijkerwijs mogelijk is om de onderdelen van onze producten zo accuraat mogelijk weer te geven, inclusief de samenstelling en de kleuren. De kleur die je ziet hangt af van je computersysteem, en wij kunnen niet garanderen dat jouw computer deze kleuren accuraat weergeeft. Kleine afwijkingen van kleur en detail, alsook kleine problemen zoals krassen op het producten zijn mogelijkerwijs niet genoeg om een claim goedgekeurd te krijgen, en komt daardoor niet in aanmerking voor restitutie.
Als de claim is goedgekeurd, zal Horze het artikel kostenloos repareren of vervangen, of je korting geven, of het volledige bedrag terugbetalen.
De klant moet contact opnemen met Horze klantenservice om de claim te behandelen. De verwerkingstijd is normaalgesproken tot 14 dagen.
Horze probeert altijd eerst om klachten en eventuele geschillen met klanten te verhelpen. Als de onenigheid niet kan worden opgelost tussen de partijen (verkoper-klant), kan de klant de zaak verwijzen naar de Consumentenbond.
De klant kan het geschil ook verheffen door het ODR platform (http://ec.europa.eu/odr). Het ODR platform biedt zowel klanten en verkopers een platform om hun online geschillen bij te leggen, zowel binnenlandse als grensoverschrijdende transacties. Het platform is direct gelinkt aan de nationale alternatieve geschillen oplossing (ADR) organen, en biedt daarom klanten en verkopers een gevestigde en bewezen methode van geschillenbeslechting.
Coupons (die zijn verspreid in een bepaalde actieperiode en die niet kunnen worden gekocht) zijn geldig gedurende een beperkte, en vooraf gespecificeerde periode. Een eenmalige coupon kan slechts eenmaal gebruikt worden. Het is niet geldig voor een nieuwe bestelling, zelfs als de oorspronkelijke bestelling was geretourneerd of geannuleerd. Coupons moeten worden ingewisseld door het invoeren van de couponcode in het daarvoor bestemde veld tijdens het afrekenen, voor het verzenden van de bestelling. Coupons gelden mogelijk niet voor alle producten of merken. Coupons kunnen normaalgesproken niet worden gecombineerd met andere coupons. Sommige coupons hebben een minimum bestelbedrag.
Coupons kunnen niet worden ingewisseld voor geld. Coupons kunnen niet worden toegepast nadat de bestelling is geplaatst.
Als een coupon is gebruikt voor korting op de bestelling (bijv. €10 kortingscoupon), wordt het kortingsbedrag verdeeld over ieder artikel op de bestelling. Als de klant ÈÈn of meerdere van de artikelen retourneert, restitueren wij het bedrag van het geretourneerde artikel met die korting.
Horze (later “we”) respects your privacy and is dedicated to protecting the privacy of persons using our products and services. The Privacy Notice helps you to understand what personal information (“Personal Data”) we collect, and how we use it. “Personal Data” refers to information, which allows a person to be directly or indirectly identified as an individual person.
The Privacy Notice applies to your use of our products and services and you should read it before using the products and services. If you do not agree to the terms of the Privacy Notice, you should not use the products and services.
If you are under 16, we will need to receive a parental consent for you to use our products and services. See further instructions in the section Privacy Notice / Consent.
datenschutzbuero.HAMBURG
Mag. jur. Djoko Lukic
Suhrenkamp 59
22335 Hamburg
https://datenschutzbuero.hamburg
The Privacy Notice will give you more detailed information on the following subjects:
Who we are and how you can contact us upon any concerns regarding your Personal Data.
We collect different types of Personal Data such as name, email-address and IP-address.
We collect information from various sources such as Check-out page, Newsletter signup, etc.
We use your Personal Data for Email marketing, Customer Service, Order processing, etc.
The legal basis for collecting Personal Data is first of all to enable us to process your order. Furthermore, we collect your Peronal Data in order to send you relevant information of our products and services.
We need your consent before we process your Personal Data.
You have the right to withdraw your consent regarding further processing of your Personal Data.
If you are under 16, we need to receive a parental consent.
The Personal Data is only stored for the time necessary to fulfill the purposes it has been collected for unless a longer retention period is required by law.
The retention periods depend on the purpose of the processing and type of the information.
Horze only uses top professional third-party partners and systems that comply to the EU data protection regulations. Furthermore, Horze has signed a data protection agreement with each of them to ensure they do not misuse any of our customers Personal Data.
We commit to follow the security provisions of applicable data protection regulation(s), as well as to process Personal Data in compliance with good processing practices. Our personnel and processors that process Personal Data are obliged to keep Personal Data strictly confidential. Access to Personal Data is only granted to those employees that need the information to perform their work tasks.
For any questions or complains regarding processing your Personal Data, you can contact Horze Data Privacy Officer by email at privacy@horze.com. You also have a right to contact the data protection supervisory authorities directly. Contact information of the applicable supervisory authority can be found here: https://tietosuoja.fi/en/our-data-protection-policy.
Horze International GmbH
Flemingstraße 20-22
36041 Fulda
Germany
VAT number: DE288579384
Register number: HRB 7995
Registered in: Amtsgericht Fulda
All persons (data subjects) whose Personal Data is collected in connection to the Products and Services delivered via Horze web-sites and Horze Shops.
The information we collect include the following categories of Personal Data:
We collect the information in following ways:
We ask you for certain Personal Data that we need in order to provide you the products or services you request. For example, when you make purchases, contact our Customer Service, request to receive communications, create an account, participate in our events or contests, or interact with our Sites or our Shops.
When interacting with our Sites and Apps, Personal Data is automatically collected and shared with Horze by the technology platforms providing the experience. For example, your web browser or mobile device may share certain Personal Data with Horze as those devices interact with Horze’s Sites or Apps. More information about these practices is included in our Cookie Policy.
We use the Personal Data we collect from you in the following ways:
When you use our Sites and Apps, we will use your Personal Data to provide the product or service you have selected. For example, if you make a purchase on Horze website, or participate in an event or promotion, we will use the contact information you give us to communicate with you about the purchase, event or promotion. If you reach out to our Customer Service, we will use information about you, such as delivery or payment information, or the product you have purchased to help you resolve a problem or question.
In many cases, to use particular features within our Sites, and services you may need to provide Horze with additional Personal Data or additional consent to use particular Personal Data in a certain way.
The legal basis for processing this Personal Data is the purchase contract with its terms and conditions.
If you are an existing customer of Horze (for example, if you have placed an order with us), we may use the email address provided to send you marketing communications about similar Horze products or services, unless you have opted-out. In other cases, we ask for your consent to send you marketing information about Horze’s products, services, events and promotions. We use the information that you provide to us as well as information from other Horze products or services - such as your use of Horze’s Sites and Apps, your visits to or purchases made in Horze Shops, your participation in Horze events and contests (possibly through other Horze affiliates) - to personalize communications on products and services that may be interesting for you.
The legal basis for processing this Personal Data is your consent and our legitimate interest to provide information, news and offers.
We use the Personal Data you provide to us to operate our business. For example, when you make a purchase, we use that information for accounting, auditing and other internal functions. As another example, we use Personal Data about how you use our products and services to enhance your user experience and to help us diagnose technical and service problems and administer our Sites and Apps. See more information about automatic profiling in our Cookie policy.
The legal basis for processing this Personal Data is a legitimate interest.
Based on legitimate interest, we may also use Personal Data about how you use our Sites and Apps to prevent or detect fraud, abuse, illegal uses and violations of our Terms of Use and to comply with court orders, governmental request or applicable law.
We use Personal Data about how our visitors use our Sites, Apps and Services to understand customer behavior or preferences. For example, we may gather and analyze information about site search to better understand how to optimize our product offering and customer experience to our customers and site visitors.
We may also use your Personal Data in other ways, but we will provide specific notice at the time of collection and obtain your consent where necessary. In these cases the legal basis for processing your Personal Data is based on your consent or our legitimate interest.
If you have received any unauthorized or inappropriate advertisement or other marketing through our products and/or services, we ask you to contact privacy@horze.com.
At Horze we take privacy very seriously. It is important for us to be transparent and ask for your consent when required for processing your Personal Data.
If you are below 16 years old and using our services, please make sure that your parents approve the processing of your Personal Data.
If you believe that we might have any information from or about a child under the age that requires parental consent, without a parental consent, please contact us at privacy@horze.com.
You can withdraw your consent at any time. We will comply with such request unless there is another legitimate ground to process the Personal Data.
For email marketing you can withdraw your consent using the unsubscribe link provided in all emails or by logging in on "My account" page on our webshop and change your marketing preferences from there.
For Cookie consent: Please read our cookie policy.
You can contact privacy@horze.com for all other requests related to withdrawal of consent.
The Personal Data we collect is retained for the period necessary to fulfil the purposes outlined in this Privacy Notice unless a longer retention period is required by law. Thereafter, the Personal Data will be deleted within a reasonable timeframe or rendered anonymous.
The retention periods depend on the purpose of the processing and type of the information.
Personal Data and retention periods are listed in the table below:
Category of Personal Data | Retention period or criteria used to determine the period |
---|---|
Customer Data |
Core customer and transactional data
Customer service data
Shipping data
Payment data
|
Marketing Data |
Browsing data
Email marketing data
Other third-party marketing data
|
CCTV Data |
Applies only when visiting our physical Horze Shops. CCTV data is kept for security reasons and will always be deleted after 30 days. |
Analytics Data |
Salesforce Commerce Cloud and Salesforce Marketing Cloud
Google Analytics
Hotjar
|
Horze is using various systems to provide a good and personalized service and keep our web-sites operational. Such third-party systems will only store and use Personal Data that is needed for them to complete the service they provide to Horze.
Horze only uses top professional third-party partners and systems that comply to the EU data protection regulations. Furthermore, Horze has signed a data protection agreement with each of them to ensure they do not misuse any of our customers Personal Data.
Some third party service providers, e.g. payment providers, are under goverment regulations and have strict guidelines for information we have to give them for your purchase related transactions. When you leave the shop at our web-site or get directed to third-party website or App, you are no longer governed by this privacy notice and our terms and conditions.
System | Description | Data Recipients | Data Recipients Outside EU/EEA, Transfer SafeGuard |
---|---|---|---|
Payment processors |
Horze uses Klarna, Ingenico and Paypal for payment processing. These third party payment processors process payments made to us. In connection with the processing of such payments, Horze does not retain any personally identifiable financial information such as credit card numbers. Rather, all such information is provided directly to our third party processors, whose use of your Personal Data is governed by their privacy policy. |
||
Shipping |
PostNord, DHL, PostNL, Unifaun, DPD, Bring and Posti are used to provide the delivery service for Horze. We provide these shipping companies with necessary information such as name, address and phone-number so they can fullfil the delivery service to your satisfaction. |
||
Analytics |
Horze uses Google Analytics and Hotjar for analytics services. They help for example to identify issues at the web-site so we can improve the experience for you as a visitor/customer. |
||
Marketing |
Whenever you visit one of our web-sites we use Salesforce Commerce Cloud and Marketing Cloud systems to handle browsing data for profiling in order to optimize and personalize your experience. Furthermore, we use the following marketing systems for various marketing purposes: Facebook, Google Adwords, BlueCore, Talkable, Sleeknote, Adroll, Affilinet, AdTraction. |
Talkable Privacy, Safe Harbor Privacy Principles BlueCore Privacy, EU-U.S. Privacy Shield Framework and the Swiss-U.S. Privacy Shield Framework |
|
Customer service |
Olark for web-chat, Sipgate for phone-service. |
In addition we are using consultants and contractors from different companies (such as Northern Logistics) working under our supervision for processing the Personal Data on behalf of us. We have signed and NDA/DPA with these companies to ensure your Personal Data is protected.
We may share your information in connection with any merge, sale of our assets, or a financing or acquisition of all or a portion of our business.
In exceptional cases, Personal Data may be disclosed to third parties if required under any applicable law or regulation or order by competent authorities, and to investigate possible infringing use of the products and services as well as to guarantee the safety of the products and services.
We commit to follow to the security provisions of applicable data protection regulation(s), as well as to process Personal Data in compliance with good processing practices. Our personnel and processors that process Personal Data are obliged to keep Personal Data strictly confidential. Access to Personal Data is only granted to those employees that need the information to perform their work tasks.
All Personal Data is protected by appropriate industry standards and technical and organizational safety measures.
We inform the authorities and users/data subjects of data breaches according to applicable information security and data protection regulation(s).
You have the right to obtain information from us regarding your Personal Data that we process. You have the right to have corrected and/or removed any incorrect, incomplete, outdated, or unnecessary Personal Data.
You have the right to object to certain types of processing of your Personal Data, including direct marketing, if such data are processed for other purposes than purposes necessary for delivering the products and/or services to you or for compliance with a legal obligation.
You have the right to object to any further processing of your Personal Data after prior given consent. If you object to the further processing of your Personal Data, this may lead to fewer possibilities to use products and/or services.
You have the right to request us to restrict processing of your Personal Data. This may however lead to limited possibilities to use our products and services.
You have the right to ask us to delete your Personal Data that we process. We will comply with such request unless we have a legitimate ground to not delete the data.
After the data has been deleted, we may not immediately be able to delete all residual copies from our active servers and backup systems. Such copies shall be deleted as soon as reasonably possible.
You have the right to receive Personal Data provided by you to us, in a structured, commonly used format. You have the right to transmit the Personal Data to another controller. You can also have the Personal Data transmitted directly to another controller, if technically feasible.
You can deny any direct marketing and withdraw your consent regarding electronic direct marketing. You can always withdraw any other consent including parental consent. See separate chapter on Consent.
These rights can be used by updating your preferences on the My Account page or by sending an e-mail to us on privacy@horze.com, including the following information: name, phone number, email address, user id and details of the products and services you have used. We may request additional information necessary to confirm your identity. We may reject requests that are unreasonably repetitive, excessive or manifestly unfounded.
In case you consider our processing activities of your Personal Data to be inconsistent with the General Data Protection Regulation (GDPR) (EU) 2016/679, you have the right to complain to the data protection supervisory authorities.
Contact information of the applicable supervisory authority (Data Protection Ombudsman) can be found here: https://tietosuoja.fi/en/our-data-protection-policy
We may change this Privacy Notice from time to time, whenever necessary. All changes hereto will be made available on https://www.horze.eu/privacy-policy.html. We will inform of the changes in the products and services by email, if available, in case of any significant changes affecting your rights.
This Privacy Notice has been published on 01.05.2018.
Date | Version number | Change description |
---|---|---|
01.05.2018 | 2.0 |
First version of the new policy based on the General Data Protection Regulation (GDPR) (EU) 2016/679 |
Om jouw persoonlijke informatie te beschermen nemen we redelijke voorzorgsmaatregelen en volgen de branchespecifieke best practices om ervoor te zorgen dat het niet onzorgvuldig kwijtraakt, wordt misbruikt, wordt geraadpleegt, openbaar wordt, aangepast of vernietigd wordt.
Als jij ons voorziet van je credit card informatie, wordt de informatie versleuteld met gebruik van secure socket layer technologie (SSL) en opgeslagen met AES-256 versleuteling. Hoewel geen enkele overdrachtsmethode op het internet of elektronische opslag 100% veilig is, volgen we alle PCI-DDS eisen en implementeren extra algemeen aanvaarde branchestandaarden.
We gebruiken zogeheten cookies op de Horze website. Cookies zijn kleine tekstbestanden die op jouw computer worden opgeslagen, die onze webserver gebruikt om je toegang te geven aan bepaalde functies beschikbaar op de website.
Horze gebruikt cookies om de website te verbeteren voor klanten, bijv. door de website aan te passen aan de wensen, keuzes en interesses van de klant, zodat je producten kunt volgen die in je winkelwagen zitten, en om je aankoop te verwerken, om er voor te zorgen dat je blijft ingelogd op de website, zodat je niet elke keer als je naar een andere pagina gaat opnieuw moet inloggen, om onze diensten aan te passen zodat je relevante advertenties te zien krijgt, en om te voldoen aan onze verplichtingen in verband met een aankoop.
Permanente cookies worden, onder andere, gebruikt om persoonlijke instelling bij Horze, bijv. om er voor te zorgen dat je bepaalde keuzes niet elke keer opnieuw hoeft te maken als je de website bezoekt, en informatie en reclame zo relevant als mogelijk voor jou te maken. Tijdelijke cookies worden, onder andere, gebruikt voor het registreren van statistieken voor het gebruik van de website.
Door het aanvaarden van de algemene voorwaarden en/of dit privacybeleid van Horze en door het gebruiken van de Horze website, ga je akkoord met het verwerken van cookies zoals hierboven beschreven. Als je niet toestaat dat cookies worden gebruikt, kan je cookies uitschakelen in de veiligheidsinstellingen van je browser.
Wij behouden ons het recht om dit privacybeleid op ieder moment aan te passen, dus bekijk het regelmatig. Wijzigingen en toelichtingen zijn onmiddelijk van kracht zodra ze op de website gezet worden. Als we wezenlijke veranderingen aan dit beleid maken, zullen we jou hier informeren dat het gewijzigd is, zodat je het hier opmerkt als het is gewijzigd, zodat je er van op de hoogte bent welke informatie wij verzamelen, hoe wij het gebruiken, en onder welke omstandigheden, indien aanwezig, wij het gebruiken en/of openbaar maken.
Als onze winkel is verworven of samengegaan met een ander bedrijf, kan jouw informatie worden overgedragen naar de nieuwe eigenaars, zodat wij kunnen doorgaan jou producten te verkopen.
Flemingstraße 22
36041 Fulda
Deutschland
CEO: Viola Rebmann, Niko Neuhof
BTW nummer: DE288579384
Registreer nummer: HRB 7995
Geregistreerd in: Amtsgericht Fulda
Telefoonnummer Nederland: +31 970 1025 4696
Telefoonnummer Belgie: +32 380 81064 (Vlaams)
Telefoonnummer Belgie: +33 187 211520 (Frans)
https://datenschutzbuero.hamburg
Mag. jur. Djoko Lukic
Suhrenkamp 59 – 22335 Hamburg
Mail: horze@datenschutzbuero.hamburg